Ochii tatei

În ziua în care m-am născut, tatăl meu m-a purtat în braţe ca să mă arate lumii. Mi-a zis asta într-o seară de beţie, când, între două vise, se bătea cu Dumnezeu şi cu Satana.

Mi-a spus că, în ziua aceea m-a închinat soarelui, ca el să cunoască feciorul care se va înălţa peste  cativa ani  sa- i fure locul;iar umbrelor, ca întunericul să nu-mi fie străin şi nici să mă înfricoşeze. Mi-a spus că m-a închinat femeilor de pe holurile maternităţii, nu într-un acces de mândrie paternă, ci ca să realizez de mic, ce voce are viaţă. Mi-a spus că în ziua aceea de vară m-a închinat Dunării, că să îmi găsesc,  asemenea ei, cale de fugă spre mai bine, timpurile atunci erau altfel… Şi că, scoţându-mă pe geam, de la etajul 5 al salonului mamei mele, în lumina caldă, mi-a sărutat tălpile.

Mi-a spus că, atunci când buzele i s-au atins de pielea picioarelor mele, a simţit cum miros visele pe care nu reuşise să le îndeplinească. A vânt de depărtare, a iarnă în care lupii urlau lângă casă şi a seri de primăvară când de pe acoperiş se deschideau lumi noi, atât cât putea să cuprindă cu ochii zarea si dealurile care l-au închis jumătate de viaţă. Şi că de atunci a început cu adevărat să înveţe să spună poveşti.

În noaptea accea de beţie, nu m-am uitat în ochii lui, de ruşine. Mă simţeam  că unul din fii biblici ai lui Noe, când i-au văzut goliciunea tatălui lor şi nu l-au acoperit.

Acum e, însă, prea târziu, căci deja demenţa i-a umplut cu un ocean de nimic, din care, când şi când mai cade o lacrimă. În frigul dimineţii.

Acest articol a fost publicat în fictiune, oras. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

