Astronomica

Fata avea un medalion la gât, care îi tot sărea în stânga şi în dreapta, în timp ce fugea în faţa mea printre sălcii. „ E un zâmbet de pisică nebună”, mi-a spus ea râzând.

Numai mie mi se părea că seamănă mai mult cu o bucată de lună răsturnată la un capăt de lanţ de argint. Şi mi se părea ciudat să o întâlnesc atât de aproape, între sânul ei stâng şi sânul ei drept, arzând atât de rece lângă gura mea. Până şi aluniţa ei de pe burtă era la locul unei stele pe care nu o cunosc. Poate că era Venus.

Eram tineri şi timpul era la început, eram tineri şi eram singuri în Grădina Edenului. Dumnezeu îşi luase concediu pentru o zi iar noi încă nu ştiam ce e acela măr.

” Cât de mult ma doreşti?”, mă întrebă ea. Avea pielea neagră ca noaptea şi transparentă, iar rochia de vară îi alunecase împinsă de degete subţiri, flămânde, cu o minte şi o dorinţă proprie, de pe umeri. Numai ochii îi sclipeau. Părul ei ne acoperea de privirile arhanghelilor şi de ale celorlalţi sfinţi de pe icoane. „Ca o inimă…” i-am spus, fără să-mi dau seama cât de neserioase sunt inimile oamenilor, pentru că îmbătrânesc şi se usucă, devin mici, cât firele de praf şi se pierd, rătăcite, că benzile de elastic sau agrafele din sertarele de birou. Eram tânăr şi timpul era la început, eram tânăr şi nu ştiam ce gândeam. Noaptea era caldă şi ţânţarii ne dădeau târcoale trupurilor noastre goale.

„Cât de mult mă doreşti? „, mă întrebă ea. Avea picioarele goale şi mâinile lungi, legate lângă tâmplele mele. Încheieturile ei miroseau a lămâie. „Aş vrea să construiesc un oraş în jurul tău”, i-am spus. ” Aş clădi case între palmele tale, ca să am unde să-mi petrec nopţile pline de insomnii. Şi aş ridica parcuri între coapsele tale, ca să am unde să-mi plec capul. Şi te-aş umple de bulevarde şi străzi şi alei, din vârfurile degetelor, până la tălpi, ca să te cunosc.”

Dar fata a râs de mine şi mi-a acoperit faţa cu rochia ei de vară mototolită. ” Arăţi atât de caraghios când îmi spui dulcegării.”

Eram îndrăgostit de ea, în ziua în care Dumnezeu îşi luase concediu şi fusesem lăsaţi singuri în Eden. Avea pielea întunecată ca noaptea şi transparentă. Numai luna din piept îi strălucea şi aluniţă de sub sânul ei stâng, în acelaşi loc ca o stea pe care nu o cunosc.

 

sursa foto

pentru Julie , pentru ca luna de aseara i se potrivea …

Acest articol a fost publicat în fictiune, oras, spatiu și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Astronomica

  1. Missysparrow zice:

    Ce frumos combini cuvintele! Nu ai de gand sa scrii o carte? Felicitari! 🙂

    • dionis zice:

      🙂 multumesc de incurajari … Nu stiu cat de frumoase sunt cuvintele mele scrise si cat e dorul. Uneori ma apuca si pe mine un dor de o femeie pe care nu o cunosc. Dar, despre o carte … sa stii ca aveam de gand, candva. Poate ca mi-am pierdut curajul pe drum. Esti a doua persoana care imi sugereaza asta , in ultima luna , oricum :)) deci trebuie sa va pregatesc autografe

  2. Missysparrow zice:

    Ce conteaza, important e rezultatul final al combinatiei dor-cuvinte :), chiar daca e vorba de un dor necunoscut…cu autografe, fara autografe, sincer mi-ar face placere sa citesc cat de curand o carte care sa contina povestile astea frumoase si pline de mister pe care le creezi. Apuca-te de scris 😉 astept cartea!

  3. „[…] Eram tineri si timpul era la inceput, eram tineri si eram singuri in Gradina Edenului. Dumnezeu isi luase concediu pentru o zi iar noi inca nu stiam ce e ala mar.”
    Absolut mirific, cat de minunat si complex in acelasi timp… ai un talent incontestabil.

    • dionis zice:

      🙂 cu atatea laude , prind si eu puteri sa nu cad in deznadejde, cel mai aspru pacat al unui scriitor… Sper ca si saptamana viitoare o sa va intampin cu ceva placut

Lasă un răspuns

