Selectie Naturala

Nu mă mai bătusem până atunci cu nimeni. Ştiu că în jurul meu părea să fie linişte şi că aerul serii era recetransparent. Vântul adia dintr-o direcţie necunoscută, poate din seninătatea cerului său poate din lună.

Ea stătea înconjurată de prietenele ei. Un cerc zgomotos, de zumzete şi şoapte, un cerc de raţe caraghioase care închideau, în sânul lor, o lebădă. Nu mă mai bătusem până atunci cu nimeni, nici măcar pentru o fată ca ea. Dar avea cei mai arzători ochi pe care îi văzusem, bucăţi din culoarea albastru, în cea mai naturală stare a luminii. Şi îi ţinea cât mai departe de mine. „Poate că nu vrea să îmi poarte ghinion” mă amăgeam, dar nu mă mai bătusem până atunci cu nimeni, nici măcar pentru o fată ca ea.

Celălalt bărbat stătea dincolo de stradă. Avea nările umflate de furie şi nu avea niciun pic de umbră în apus. Avea pumnii strânşi şi arcuri în picioare. Mirosea a tutun şi a benzină. Până şi parfumul îl vestea că ceva periculos.

„O să-ţi rup capul!” scuipă el către mine, iar cuvintele lui amuţiră vocile raţelor. Timpul părea că stă în loc şi mă aşteaptă pe mine să răspund. Controlam pentru o clipă viitorul. Aveam să îi ofer pumni şi gemete în loc de clipe? Ea îşi muşca buzele privindu-l şi m-a durut că ochii ei nu mă caută pe mine. Nici măcar nu ştiam dacă mă iubeşte, dar aşa sunt toţi tinerii, cu sânge fierbinte, ca nişte cocoşi blegi. Aşa că i-am răspuns „O să-ţi dau o batistă. Ai nişte căcat la colţurile gurii. Să te ştergi!”. Şi când am început să ne batem, luna era pe jumătate plină, chiar sub Marea Liniştii. Era puţin ironică situaţia în care ne aflăm cu toţii.

Pumnii lui îmi căutau bărbia în sunetul scurt al unui ţipăt de femeie. Aşa mi-am dat seama că distanţa dintre noi se micşorase. O răsuflare, o clipire, un fulger. Arcurile trupului lui fuseseră eliberate. Tensiunea lor curgea acum prin braţe, spre lovituri. „O să-ţi rup capul!”, scuipă el către mine, din nou, iar cuvintele lui îmi amorţiseră urechea stângă.

L-am lovit, o dată sau de două ori, bine. L-am auzit cum icneşte sub furia mea, sec, gol. Şi am auzit-o şi pe ea cum ţipă pentru el, simţindu-i durerea. M-am pierdut pentru o clipă. Suficient. Furia lui era dulce şi se strânsese în încheieturile braţelor lui, lungindu-le, făcându-le să semene cu nişte ciocane. Furia lui era dulce, abia pe urmă mi-am dat seama că gustam sânge.

Nu mă mai bătusem cu nimeni până atunci. Nici măcar pentru o fată ca ea.

„Stai jos, am spus! Stai dracului jos, dacă nu vrei să te omor!” auzeam celălalt bărbat cum îmi strigă. Respirăm greu şi simţeam că mă înec. Deasupra noastră, doi pescăruşi. Noaptea se scurgea pe asfalt şi ne lungea tuturor umbrele într-un teatru absurd. „Să te mai prind că te uiţi la ea! Îţi scot ochii data viitoare! O să-ţi tai coaiele şi o să ţi le îndes pe gât!” spunea bărbatul de dincolo de stradă. Avea mâini frumoase acum, când nu le ţinea ascunse în pumni şi mirosea a ţigări şi a levănţică. O strângea pe ea de mijloc şi îi sărută buzele.

Aşa funcţionează lumea. Puteţi să-i spuneţi selecţie naturală. Un om iubeşte femeia altui bărbat. Amândoi se luptă. Nebunul cu inimă pierde de cele mai multe ori.

sursa foto

Acest articol a fost publicat în fictiune, oras și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Selectie Naturala

  1. Mitzaa Biciclista zice:

    Vezi? femeia altui bărbat nu se câştigă prin luptă cinstită. Se fură 😀

  2. Dulce Deea zice:

    Uimitor scrii. Uimitor. Cum de nu te-am citit până acum? Cum de nu te-am găsit prin librării?
    Ai vână de prozator adevărat. E o bucurie că te-am descoperit:)

    • dionis zice:

      🙂 ma simt in pragul abandonului… trag cu dintii de fiecare particica de timp si parca am uitat de scris. O sa revin, vreau sa revin, voi reveni… trebuie sa mai am/ sa aveti putina rabdare.

    • dionis zice:

      apropo, ar trebui sa-ti impartasesc un secret… articolul tau despre Julio Cortazar m-a schimbat in bine. Fara el, fara sa-l descoper pe Cortazar, nu intelegeam o latura a sensibilitatii de care aveam nevoie.

Lasă un răspuns

