Madeleine

– Poveste cu insomnii – 

Ea era cea mai frumoasă dansatoare iar eu îi eram pianist. Cred că eram singurii oameni din showbiz rămaşi pe Pământ, căci în fiecare seară Arca ne era plină. Deşi eu nu prea ştiam să cânt şi nici nu aveam o varietate prea mare de băuturi la bar. Ea însă era cea mai frumoasă dansatoare din lume, iar degetele ei mângâiau furtuni electrice pe scenă.

O chema Madeleine şi era brunetă cea mai magică din tot Parisul. Avea propriul ei număr, mic şi cochet, în care eu, din colţul stâng al scenei, bătând cu degetele claviatura mâncată de carii a unui pian de western, o chemăm ca un îmblânzitor de cobre, să se scurgă din leagănul ei mare, în mijlocul reflectoarelor. Şi vă jur, era atât de teatrală în actul ei, coborând atât de senzual şi divin pe firele de cupru ale cuştii Faraday, încât toată lumea tăcea, de la un colţ la altul. Şi niciun aventurier nu îndrăznea să îşi mai bea paharul cu lapte, niciun sărăntoc nu mai îndrăznea să îşi mestece tutunul, iar Don Quijote descăleca de pe vaca lui Holstein şi Picasso nu mai bombarda Guernica. Era singurul motiv pentru care Arca mai rămăsese în picioare, în mijlocul apocalipsei.

Mă îndrăgostisem de ea până peste urechi. Avea un zâmbet ştrengăresc şi degete lungi şi din când în când, stătea lângă mine la pian şi cântă din voce. Avea o voce plăcută. Nu ne pasă că afară plouă acid sau că soarele e otrăvit de toxine, râdeam de adormiţii de prin colţuri şi când ne plictiseam, săream şotronul.

I-am spus într-o seară, în timp ce dansa, că o plac. ” Te plac, i-am zis, fii a mea şi hai să mergem să vizităm Parisul.” ” E plictisitor acolo…” ” Atunci vom merge la Londra sau Buenos Aires, vom mânca porumb copt pe ruinele civilizaţiei şi te voi iubi fără regrete, noapte de noapte, în fiecare culcuş pe care îl vom găsi.” Dar Madeleine nu îmi răspundea ci îşi vedea mai departe de dans. Îşi scotea mănuşile albe de mătase, lungi până la cot. Şi vagabonzii de pe scaune fluierau, sau e doar fluieratul fulgerelor pe care pielea ei le provoca.

I-am zis ” Madeleine, nu ştiu să cânt, dar am o inimă mare şi sunt un bărbat bun. Nu sunt bogat dar pentru tine mă voi face. Voi călători chiar până la capătul văii ca să sting focurile atomice.” Dar Madeleine nu îmi răspundea, ci îşi vedea mai departe de dans. Îşi scotea dresurile albe de mătase, prinse în jartiere. Şi nebunii mugeau, sau era doar mugetul uraganului pe care pielea ei îl provocă.

I-am zis ” Madeleine, am îmbătrânit pentru tine în scaunul ăsta. Deşi am 24 de ani, m-ai topit la 48 şi mâine poimâine o să-i pierd şi pe ăştia, iar din mine nu va rămâne decât un schelet automat să te acompanieze. Dar m-aş da bucuros să fii a mea. ” Însă Madeleine nu vroia să răspundă ci zâmbea cum numai ea ştia, iar rochia cea strâmtă, îi cădea de pe coapse în sfârâituri şi pocnituri de electricitate statică.

I-am zis ” Eşti crudă draga mea Madeleine, dar la ce mă puteam aştepta din partea unei fantome? ” Aşa că am abandonat pianul şi dansul celei mai frumoase brunete din Paris, undeva pe la jumătate. Mi-am luat pălăria din cuier şi am ieşit pe uşă afară, condamnând la moarte umbrele pe care le creasem şi Arca şi pe dansatoarea ei.

Iar totul a revenit la normal, înghiţit de vasul sterp, fără aventurieri, căci nu mai călcaseră de mult pământul, fără sărăntoci şi vagabonzi, fără Don Quijote şi fără Picaso, căci bibliotecile şi muzeele nu îşi mai aveau rostul acum. Fără Madeleine, căci nimeni nu mai ştia acum ce însemnă numele acesta.

Aşteptam sfârşitul lumii să mă dispară.

sursa foto http://terpsichorean.deviantart.com/art/madeleine-6454918

Acest articol a fost publicat în fictiune, muzica și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Madeleine

  1. Mitzaa Biciclista zice:

    Citind, mi-am adus aminte de „Pianistul” 🙂

  2. deea zice:

    Ce nume frumos,Madeleine, ce poveste deosebita…ma bucur sa te regasesc, Ormuz…
    Nu voi mai lipsi…

  3. mcrious zice:

    draguta ideea, bravo! apreciez grija cu care alegi imaginile si muzica pentru a acompania scrisul

Lasă un răspuns

