Touch of Evil, Orson Welles si o calatorie lunga de tren

E filmul cu una dintre cele mai lungi scene filmate intr-o singura rola continua. A servit drept inspiratie pentru Jodorovski atunci cand a gandit inceputul epic al unui Dune nerealizat. Il are pe Orson Welles si un parfum de oras prafuit, cu iz de sudoare a unor oameni care se chinuie sa supravietuiasca. E un film de granite, la propriu. E ultimul film noire al perioadei 40-50.

Posterul filmului statuse in spatele dr. Wilson de-a lungul intregului serial House MD si ma fascinase muntele de om din el.   Ati observat ca odata ce au depasit unele roluri, anumiti actori pur si simplu au crescut in statura, de parca inima lor, sau sufletul lor, sau talentul lor necesita un templu pe masura ? Uitati-va la Marlon Brando dupa  Apocalypse Now , la Orson Welles, dupa ce l-a depasit pe Cetateanul .

Cand o bomba mexicana explodeaza intr-un orasel de granita american, Miguel Vargas ( Charlton Heston) aflat in luna de miere cu tanara lui sotie, se decide sa asiste la investigatia sefului de politie Hank Quinlan (Orson Welles). Coruptie, un orasel controlat de droguri si un capitan de politie caruia lumea ii stie de frica.  Moralitatea filmului pare sa iasa din canoanele criticilor vremii caci prezinta viciile orasului fara sa le ascunda dupa oglinzi sau perdele. Imaginea alb-negru, lumina si umbra, nu fac altceva decat sa accentueze taisurile celor doi barbate.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în oras și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s