Despre cuvinte

De ce murdaresc hartiile albe cu scrijelituri neinspirate de pix albastru ? De ce ocup pagini intregi de biti si octeti, cu lamentatii fara … fara ce ? Fara scop, finalitate ? Fara destinatar ? Fara timp ? Nascute prematur dintr-o sfortare ?

Paseam spre scoala si cu cinci pasi inainte de poarta mi-am zis , ” Am sa ma fac scriitor .. ” si chiar aveam in gand un roman de razboi despre un prizonier care mimeaza nebunia doar ca sa scape de batai si de moartea din lagar. Mi se parea atat de inteligent subiectul. Si ma visam pe coperti sclipitoare, intalnind oameni cu zambete largi, iubind femei cu sanii mari, conducand bolizi scumpi… razandu-le in fata celor care nu credeau in mine. Oare eu credeam in mine ?

Am avut eroi. Am avut modele scriitori batrani, cu degete batatorite, cu miros de alcool iesind printre nasturii camasilor lor. Cu barbi si plete rebele. Adevarati barbati care stapaneau nu numai savana, orasul, dar si intrarea speciala din anticamera lui Dumnezeu, de unde isi preluau inspiratia. Hemingway, Cortazar.

Am avut modele scriitori mistici, pierduti in mitologia unor continente atat de batrane incat nu indrazneam sa ma uit in sus spre ele. Inconjurati de mirodenii si zei vechi, care atunci cand ii auzeam din interviuri, mi se pareau ca pentru ei cuvintele sunt deja scrise. Llosa, Rushdie.

Am avut modele scriitori ai uratului, dar care gaseau frumusete in gunoaie, care spuneau tristetii pe nume si care luau depresia de guler, doar ca sa danseze cu ea. Inca sunt puternic impresionat si inspirat de poezia lui Bukowski.

Eu sunt un barbat cameleon. Ma pliez dupa cuvintele, rasetele, grimasele altuia. Si gresesc, caci uit de mine. Vocea mea nu mai e a mea si totul se termina in apatie…

L-am descoperit de ceva vreme pe el …

Nu cred ca voi putea atinge vreodata torentul lui lingvistic, complexitatea si frumusetea povestilor spuse de el.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

