The Shining

Saul Bass poster Îți vorbeam acum câteva zile despre Stanley Kubrick si despre ecranizarea romanului lui Stephen King, dar nu am spus nimic despre muzica filmului. Ei bine, aici cred ca regizorul a avut fie o inspirație uriașă, fie a avut un înger undeva care i-a aratat partitura perfectă pentru senzațiile pe care încerca să le descrie.

Nu am ascultat niciodată o muzica mai hipnotică, mai psihotică, mai tumultoasă. De parca ingerul unei divinitati de mult pierdute in nisipul Sinaiului si- ar fi aruncat mantia cosmarurilor peste mine. Nu am simțit vizual demonii lui Jack Torrance, așa cum i-am simțit cu căștile în urechi. Alcoolul, hotelul și nebunia. M-a inspirat când am scris Groapa.

Acest articol a fost publicat în filme și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la The Shining

  1. R zice:

    Inca nu am apucat sa vad filmul si nu stiu daca o voi face vreodata insa muzica e dementiala de-a dreptul. Nu pot decat sa o gasesc perfecta pentru atmosfera descrisa in carte 🙂

    • dionis zice:

      Offf…ti-l recomand. Chiar daca nu iti plac filmele de groaza. The Shining e mai mult de atat. E un studiu psihologic asupra unui om viciat, pe care universul l-a aruncat intr-un vartej, intre curenti puternici si acum sta pe mal ca spectator. Si ai senzatia asta inca de la inceput, de la prima scena . E una dintre cele mai frumoase scene de inceput, un elicopter survoleaza niste serpentine de munte, pe care abia se taraie o masina micuta. Nu vezi umbra elicopterului, decat muzica asta psihotica. Si iti dai seama ca un inger a si inceput sa-i urmareasca, sa vada daca nu cumva vor da foc la lume…

      • R zice:

        Ce prezentare frumoasa ai facut 🙂 Imi plac filmele de groaza si am destul de multicele la activ (mai ales din timpul copilariei si adolescentei) insa, cu riscul de a parea o snoaba, King este unul dintre scriitorii mei preferati, un fel de creator al propriei mele lumi horror, si am citit cam tot ce s-a putut de la el 😀 Am o imaginatie deranjant de bogata iar cum lui King nu-i lipsesc detaliile, am reusit sa-mi creez mental fiecare univers pus pe hartie de el. Am vazut Cimitirul animalelor si nu pot spune decat ca am profund dezamagita. Asa ca nu ma prea omor cu ecranizarile facute dupa el 😀

        • dionis zice:

          Intr-adevar, ecranizarile lasa de dorit, chiar si cele la care el lucreaza cot la cot cu scenaristii. Cred ca viziunea regizorala e vinovata. The Shining e insa viziunea lui Kubrick. Subiectul e acelasi ca in carte, personajele seamana, dar nebunia, disperarea, sunt toate marca exploratorie Kubrick.

Lasă un răspuns

