Scrisul e seducție sau Învierea lui King

Mi-ai putea ține o întreagă predică. King nu e literatură, e carte ieftină. E ceva de luat pe tren sau în toaletă mi-ai spune. Și până și el ar recunoaște asta. Dar a fost și este cea mai influentă persoană, voce, imagine din viața mea.

stephen-king_0 L-am adorat în Shining și Doctor Sleep. L-am venerat în Despre scris. L-am urât în The Stand și am râs de copilăriile lui din IT.  Sunt atât de multe caractere memorabile născute din joaca lui, încât nu știu cu ce să încep și de unde să termin. Apropo de terminat, azi am finalizat Wizard and Glass, al patrulea volum din seria The Dark Tower – Turnul intunecat. Cred ca nu am simțit niciodată o carte atât de dificilă de citit, poate doar Catch – 22 a lui Joseph Heller. Am înțeles ideea creării unei povestiri în ramă, dar limbajul plin de accent din istoria tinereții lui Roland a fost prea mult pentru mine.

Ei bine, pe 11 noiembrie Stephen King lansează un nou roman – Revival. E o poveste despre vicii și obsesii, despre un bărbat furios pe divinitate. E o poveste cât un pact cu diavolul iar criticii o laudă ca fiind una dintre cele mai șocante lucrări ale sale ( eu rămân Toma Necredinciosul – că doar nu o să depășească pe 1922  din Full Dark, No Stars și șobolanii ei). Pe 11 noiembrie o să mi se facă pofte de o carte cât o mlaștină. Librăriile noastre mai au de așteptat…

Acest articol a fost publicat în Fără categorie și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Scrisul e seducție sau Învierea lui King

  1. R zice:

    Mda, stiu ca multi il considera pe King ca fiind usurel insa mie imi place la nebunie. Am crescut frumos (zic eu) avand mereu la mine o carte scrisa de el. Poate suna gretos sau ieftin dar cartile lui fac parte din familie. La fel ca si cele ale lui Hassel.

Lasă un răspuns

